Ще на одну важливу сходинку піднялися студентки 31-Д групи: захищено результати проходження літньої педагогічної практики. Як відзначають самі дівчата, практика стала для них критерієм перевірки правильності професійного вибору та готовності до невтомної праці і творчих здобутків.
Географія розподілу студентів для проходження літньої практики широка: міста Бар, Хмельницький, Одеса, Буча Київської області; заклади дошкільної освіти сіл Вінницької області.
Те, що майбутні виховательки не помилилися з вибором фаху, було видно з чітко впорядкованої звітної документації.
Перші кадри презентацій – і педагогічне кредо кожної студентки висвітлює її трепетне ставлення до обраної професії. Анна Гречишкіна: «Знай дитину, розумій дитину, будь частинкою життя дитини!»; Ольга Клименко: «Вихователь починається з любові, а любов – із дитинства»; Вікторія Козоріз: «Кожній дитині – світло знань, кожній дитині – світло любові!»; Ольга Остапова: «Кожна дитина має свою вершину, і завдання вихователя – допомогти дитині досягти її!». А Марина Татаринська розпочала свій захист висловом, зміст якого метафорично розкриває суть покликання бути педагогом: «Вихователь – це скрипаль дитячих сердець: як поведе смичком, таку мелодію й почує».
Наші майбутні колеги вважають пріоритетними напрямками роботи з дошкільнятами фізичний розвиток дітей, їхню самостійну дослідницько-пошукову діяльність, набуття художніх компетенцій. Організовуючи заняття, практикантки підшуковували відповідне місце для їх проведення: подвір’я дитячого садка, алеї парку, берег річки; спонукали малюків до активної взаємодії з природними та мистецькими об’єктами, навчали дітей швидко засвоювати навички поведінки в різних спортивних іграх, оскільки цілком згідні з висловом В. О. Сухомлинського: «Розум дитини – на кінчиках її пальців». Експериментування з предметним світом, художно-естетичний розвиток, розваги та вміння використовувати всі доступні джерела для отримання інформації – саме чітко спланована і добре організована інтегрована діяльність, на думку практиканток, забезпечить дітям дошкільного віку пізнавальний розвиток, набуття життєвих компетенцій, гідне входження в соціум.
Марина Ткач, Сніжана Жигалова, Анастасія Андрущак, Дарина Слободянюк, Дарина Юдінова, Марина Юр’єва, Тетяна Олійник представили на захисті матеріали, зміст і форма яких підтверджували загальновідомий постулат: вихователь має бути ерудованою, творчою особистістю, яка спільно з дітьми пізнає світ у всій його багатогранності, спрямовує, допомагає, заохочує… Проведення «театру на воді», експериментів у спеціальній дослідницькій лабораторії, інсценізації казок – усе це приносило малятам бажання пізнавати і діяти в такому цікавому різнокольоровому світі.
А Ірина Худіяш, виступивши із доповіддю під час районного методичного об’єднання вихователів старших груп, мала змогу наочно продемонструвати старшим колегам, що в нашому закладі готують творчих, неординарних педагогів.
Гідно проходять фахове випробування Ганна Проць, Аліна Суха, Тетяна Слободянюк в таборі відпочинку «Молода гвардія» (м. Одеса). Практикантки здійснюють компетентнісний підхід до формування знань і навичок дітей; вони завжди є активними співучасниками, модераторами дитячої діяльності.
Завідувач педагогічної практики С.В. Марчук, голова комісії із захисту практики, схвалила студентську наполегливість, уважність, творчість, відчуття дитячої особистості, бажання разом із дітьми досягти запланованих результатів, бо «все із доброго чи злого – починається з малого. Листя виросте з листочка, з нитки витчеться сорочка. Хліб – з маленької зернини, дощ – із чистої краплини, а людське добро – з ДИТИНИ».
Тетяна СІЧКО, методист педагогічної практики
Фото: Марина Татаринська, студентка 31-Д групи
Comments