5 грудня 2022 року відбулася педагогічна рада Обласного наукового ліцею-інтернату КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського», участь у роботі якої взяли: Самборська Олена Дмитрівна – заступник директора коледжу з навчальної роботи, доктор філософії; члени адміністративної ради коледжу; керівники структурних підрозділів закладу освіти; викладачі загальноосвітніх дисциплін, класні керівники, вихователі ліцею-інтернату.
Порядок денний педагогічного зібрання включав актуальні питання, пов’язані з організацією освітнього процесу в структурному підрозділі коледжу.
1. Національно-патріотичне виховання в системі освітнього процесу Обласного наукового ліцею-інтернату КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського».
Практичним досвідом організації та проведення виховної роботи з учнями поділилася Григорчук Наталія Григорівна – вихователь ліцею-інтернату. У своєму виступі Наталія Григорівна розкрила основні принципи і напрямки національно-патріотичного виховання учнівської молоді та ознайомила членів педагогічної ради з ефективними формами і методами роботи. Це, зокрема, творчі проєкти («Мова наша калинова», «День єднання», «Україна – територія гідності і свободи», «Я люблю тебе, Ліцею!», «Це мав бути наш випускний вечір», «Із Днем вишиванки!», «У Вітчизни ніхто мене не одніме»!, «Із Днем захисників і захисниць України!»); шевченківські читання; літературно-мистецький вечір, присвячений 150-річниці Лесі Українки; зустрічі з представниками Збройних сил України, державних та правоохоронних органів, волонтерами, громадськими діячами, представниками культури та мистецтва; благодійні акції; тематичні творчі конкурси національно-патріотичного змісту.
Прухніцький Едуард Антонович, викладач захисту України, акцентував увагу колег на важливості вдосконалення роботи з військово-патріотичного виховання старшокласників, формуванні готовності до захисту Вітчизни шляхом розвитку практичних умінь і навичок учнів, передбачених оновленою навчальною програмою дисципліни та нормативами документами.
Косюк Наталя Антонівна, викладач захисту України, розповіла про організовану в ліцеї патріотичну благодійну акцію «Подаруй світло – збережи тепло». Її мета – висловити подяку всім захисникам, які щоденно стоять на обороні незалежності нашої держави. Учні ліцею пройнялися патріотичними емоціями та переживаннями під час виготовлення окопних свічок, котрі будуть передані воїнам на передову.
Лемпій Олег Володимирович, викладач суспільних дисциплін, розглянув перше питання порядку денного відповідно до змісту нормативно-правових документів із питань національно-патріотичного виховання та з огляду на дидактично-виховний потенціал навчальних предметів «Громадянська освіта», «Правознавство»; розповів про позакласну роботу ліцеїстів-учасників правознавчого клубу; окреслив тематику науково-дослідницької діяльності учнів; поділився досвідом проведення інтерактивних диспутів зі значущих суспільно-політичних і правових проблем.
2. Шляхи і засоби формування ключових життєвих компетентностей у системі вивчення предметів природничо-математичного циклу.
Члени педагогічної ради заслухали презентаційний виступ Слободянюк Ірини Юріївни – викладача фізики, кандидата педагогічних наук. Ірина Юріївна акцентувала увагу на тому, що особистісно орієнтований підхід, педагогіка партнерства, реалізація принципу дитиноцентризму полягають не так у сумі знань, умінь та навичок учня, як у чіткій сформованості життєво необхідних компетентностей. Слободянюк І. Ю. говорила про практичні аспекти формування життєвої компетентності учнів шляхом використання міжпредметних зв’язків, практично орієнтованих завдань, інформаційно-цифрових технологій.
Волохата Катерина Миколаївна, викладач хімії, кандидат педагогічних наук, розкрила практичні складові формування в учнів предметної компетентності з хімії та визначила шляхи реалізації дидактичного принципу зв’язку навчання з життям.
Новак Володимир Володимирович, викладач біології, поділився практичним досвідом упровадження технологій проблемного навчання, науково-дослідницької роботи, інтерактивних та активних методів успішності з метою ефективного формування ключових предметних компетентностей учнів.
Зеленюк Сергій Вікторович, викладач інформатики, зупинився на питаннях формування в учнівської молоді готовності до життя і продуктивної діяльності в умовах інформаційного суспільства та ознайомив учасників педагогічного зібрання з результатами анкетування учнів на тему «Як інформатика допомагає навчатися?».
3. Затвердження Положення про організацію проведення конкурсу творчих учнівських робіт «Україна моєї мрії» для випускників 9-х класів загальноосвітніх шкіл Вінницької області у 2023 році.
Директор ліцею-інтернату Хілінська Людмила Валентинівна у своєму виступі наголосила на необхідності посилення уваги до питань національно-патріотичного виховання молоді та повідомила, що тему конкурсу творчих учнівських робіт для абітурієнтів Обласного наукового ліцею-інтернату на 2023 рік оновлено. Її зміст буде націлювати вступників на роздуми про майбутнє України, бачення долі Батьківщини в контексті історичних подій сьогодення і близького та далекого майбутнього, а також у контексті розвитку світової спільноти.
Узагальнюючи підсумки педагогічної ради, Самборська О.Д., заступник директора коледжу з навчальної роботи, доктор філософії, підкреслила актуальність розглянутих питань і вказала на те, що національно-патріотичне виховання молоді і забезпечення учням умов для повноцінного засвоєння знань в умовах воєнного часу – це стратегічне завдання закладу освіти.
Усі учасники педради дійшли висновку, що патріотичне виховання та формування ключових предметних компетентностей – це робота не одного дня, не одного заходу і навіть не одного навчального року. Це системна робота і постійний діалог із вихованцями без формалізму та одноманітності.
Людмила Хілінська,
директор Обласного наукового ліцею-інтернату
Comments