top of page

Електронний кабінет вступника 2020: нові умови, про які потрібно знати

1 серпня — дата початку реєстрації електронних кабінетів для вступників. У 2020 році є чимало нововведень, з якими радимо уважно ознайомитися. Важливою інформацією та порадами з «Освіторією» ділиться Оксана Бєлік, директорка Державного підприємства «Інфоресурс», що є технічним адміністратором Єдиної державної електронної бази з питань освіти.

Основні зміни стосуються кількості заяв на різні спеціальності, мінімального конкурсного бала на бюджет, реєстрації вступників зі спеціальними умовами вступу (пільгами), можливості подавати оригінали документів не лише особисто, а й поштою та надсиланням сканкопій документів з використанням КЕП.

Важливо: 29–30 липня у вступників є можливість протестувати електронні кабінети на сайті https://ez.osvitavsim.org.ua/. Це можна зробити з 10:00 29 липня до 22:00 30 липня. Щоб створити тестовий е-кабінет, треба мати хоча б один сертифікат ЗНО та документ про загальну середню освіту.

Нововведення для вступників у 2020 році Реєстрація двох видів е-кабінетів

На сайті https://ez.osvitavsim.org.ua/ вперше з’явиться можливість реєстрації двох окремих електронних кабінетів.


  • Кабінет 1: Для вступу із сертифікатом ЗНО на основі повної загальної середньої освіти для здобуття освітнього ступеня «фаховий молодший бакалавр», «молодший бакалавр», «бакалавр» і «магістр» (медичного, фармацевтичного та ветеринарного спрямувань).

  • Кабінет 2: Вступ із сертифікатом ЄВІ/ЄФВВ на основі вищої освіти (диплом бакалавра, спеціаліста або магістра). Цей кабінет потрібно обрати для вступу для здобуття освітнього ступеня «магістр».

Це нововведення стало можливим цього року, оскільки тепер можна подавати електронні заяви не лише вступникам після 11-х класів, а й тим, хто вступає в магістратуру після бакалаврату. Вступники зі спеціальними умовами вступу (пільгами) можуть створювати е-кабінети З 2020 року вступники зі спеціальними умовами вступу (пільгами) можуть подавати не тільки паперові заяви, а й створювати електронні кабінети і подавати електронні заяви на вступ. Відповідні пільги під час вступу будуть враховані. Це передбачено тільки у випадках, коли у вступника є документ про повну загальну середню освіту.

Для цього запровадили новий модуль у системі ЄДЕБО — «Особи зі спеціальними умовами вступу».

Перед реєстрацією е-кабінету вступнику треба звернутися до закладу освіти (державного чи комунального) та надати оригінали документів, а саме: паспорт (документ, що посвідчує особу), документ про повну загальну середню освіту та документ, що підтверджує право на пільги при вступі. Заклад освіти отримує документ і фіксує відповідні дані в ЄДЕБО щодо спеціальних умов вступу вступника. Після цього в кабінеті вступника відображається відповідна пільга. В попередніх роках категорія вступників, які користувалися спеціальними умовами вступ, подавали заяви тільки у паперовому вигляді.

Змінилася кількість заяв на різні спеціальності

У 2020 році вступник має право подати 5 заяв на 5 різних спеціальностей (у 2019 році можна було подати 7 заяв на 4 спеціальності). А кількість заяв на контракт залишилася незмінною.

У 2020 році відсутній набір на ОКР «Молодший спеціаліст» Натомість цьогоріч вперше здійснюється набір на здобуття освітньо-професійного ступеня «Фаховий молодший бакалавр», що передбачено Законом України «Про фахову передвищу освіту». Мінімальний конкурсний бал на бюджет — 125 балів Цьогоріч встановлено мінімальний конкурсний бал для здобуття вищої освіти на бюджет — не менше 125 балів.

Оригінали документів можна подавати очно, поштою чи на e-mail

Раніше оригінали документів можна було подавати тільки особисто. Зараз ця опція — зручніша: можна надіслати їх поштою чи електронною поштою (сканкопії з накладанням КЕП). Відповідно, оригінали документів вступник має надати на початку навчання.

У е-кабінетах додано подкаст, який полегшить роботу У цьому подкасті вступники знайдуть відеороз’яснення та корисну інформацію, яка допоможе швидко зорієнтуватись у роботі сервісу. Раніше цю інформацію треба було шукати на різних ресурсах, а зараз усе в одному місці. Робота з е-кабінетом: покрокова інструкція

Крок 1. Реєструємо електронний кабінет

Реєстрація електронних кабінетів вступників у 2020 році починається 1 серпня о 10-й ранку. Право на неї мають вступники на основі повної загальної середньої освіти для денної та заочної форм навчання.


Щоб вдало зареєструватися, вступник має ввести наступні дані:

  • серія та номер документа про ПЗСО;

  • номер, PIN-код, рік отримання сертифіката ЗНО;

  • середній бал документа про ПЗСО. Його треба обчислювати за 12-бальною шкалою з округленням до десятих частин бала. Щоб вступникам було зручно обчислювати середній бал атестата, на сайті розмістять калькулятор розрахунку середнього бала.

Доступ до калькулятора відкриється 1 серпня, а також 29 та 30 липня (це день, коли вступники можуть потренуватися створювати е-кабінет, але всі дані після такої пробної реєстрації будуть видалені, потрібно буде створити новий кабінет з 1 серпня).

Крок 2. Після реєстрації активуємо е-кабінет протягом години

Отож, ви внесли всі потрібні дані. Тепер натисніть «Зареєструватися». Система надішле запит до Єдиної державної електронної бази з питань освіти, де перевіряється достовірність внесених вами даних.

Якщо усе гаразд, вступник отримає на особисту адресу електронної пошти (вона є одночасно і вашим логіном входу в електронний кабінет) лист із посиланням. Переходьте за вказаним посиланням і підтверджуйте активацію е-кабінету.

Пам’ятайте, що активацію можна здійснити протягом години.

Що відбудеться, якщо вступник не активує е-кабінет протягом години? Запит на створення цього е-кабінету включно з усіма внесеними даними анулюється. Тоді вступнику доведеться повторно пройти процедуру реєстрації.

Крок 3. Підтверджуємо середній бал документа про ПЗСО, завантажуємо фото в правильному форматі Отже, ви активували е-кабінет. Ось що потрібно зробити далі:

  • вказати контактний телефон, за яким приймальна комісія зможе з вами сконтактувати;

  • підтвердити середній бал документа про ПЗСО, який вносили під час реєстрації е-кабінету. Виявили помилку? Внесіть нове значення та натисніть кнопку “підтвердити”.

  • завантажити кольорову фотокартку. Вимоги до знімка чіткі: формат JPEG (JPG) або PNG. Максимальний розмір файлу — 1 Мб. Розмір фотокартки — 3х4 см. Жодних селфі! Такі випадки теж траплялися;

  • за потреби додайте інформацію про сертифікати ЗНО, за якими не здійснювалася реєстрація кабінету;

  • завантажте додаток до документу про ПЗСО у форматі JPEG та розміром не більш ніж 1 Мб. Якщо розмір файлу більший – додаток не завантажеться, тому ми чітко написали в інструкції, як привести ваш документ до потрібного формату. Стежте, щоб це була сторона, де зазначені оцінки, адже нам часто надсилають файл, у якому зазначена назва документа. Звісно, такі документи приймальна комісія не приймає до розгляду;

  • завантажте додаткову інформацію;

  • збережіть внесені дані.

Хто підтверджує середній бал вступника?

Середній бал документа про ПЗСО вступника підтверджує приймальна комісія закладу освіти, яка першою реєструватиме заяву вступника. Важливо: після підтвердження середнього бала закладом освіти його вже не можна буде змінити в електронному кабінеті. У разі якщо така ситуація трапилася, і ваш некоректний середній бал підтвердила приймальна комісія вишу, зверніться з письмовим зверненням до технічного адміністратора системи (на сайті є відповідна опція). Паралельно треба звернутися до вишу, який підтвердив неправильний середній бал.

Крок 4. Вчасно подаємо заяву до вишу Подати заяву можна з 13 серпня. Дати закінчення прийняття заяв та документів: — 16 серпня о 18:00 закінчується приймання заяв та документів від осіб, які вступають на основі співбесіди, вступних іспитів або творчих конкурсів;

— 22 серпня о 18:00 закінчується приймання документів від вступників на денну форму навчання на основі повної загальної середньої освіти, які вступають за результатами ЗНО.

Крок 5. П’ять заяв на різні спеціальності Правильне визначення пріоритету для заяв — один з найважливіших моментів під час вашої роботи в е-кабінеті.

У 2020 році для вступу на бюджет можна подати 5 заяв максимум на 5 спеціальностей. А ось кількість заяв на контракт не обмежується. Радимо обирати конкурсні пропозиції та встановлювати пріоритетність заявам з особливою уважністю. Річ у тім, що після подання першої заяви та її реєстрації у виші внесення будь-яких змін неможливе. Чи можна скасувати заяву? Так, але тільки до моменту її реєстрації приймальною комісією вищого навчального закладу. Якщо випускник зареєстрував заяву, а потім її скасував — така заява втрачає свою пріоритетність.

Крок 6. Не лінуємося зробити якісну перевірку на можливі помилки Про найпоширеніші помилки та як їх уникнути «Освіторія» детально пише тут. Крок 7. Отримуємо рекомендування до зарахування на бюджет До 27 серпня 2020 року (до 18:00) вступник може отримати рекомендацію до зарахування на бюджет. Щодо контрактної форми навчання — документи для зарахування на навчання можна подати до 30 вересня.

Крок 8. Подаємо оригінали документів на бюджет Після того як вступник отримав рекомендування до зарахування на бюджет, треба подати оригінали документів для вступу на бюджет.

Отже, до 31 серпня 2020 року (до 18:00) вступник має подати приймальній комісії відповідні документи

263 перегляди

Comments


Архів

Краплинки мудрості

Ми в соцмережах
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Twitter Basic Square
bottom of page