У межах проведення тижня кафедри педагогіки, психології та фахових методик гуманітарно-педагогічного факультету Комунального закладу вищої освіти «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського» 23 березня відбувся Міжрегіональний вебінар «Нова українська школа: упевнений поступ освітньої реформи», присвячений аналізові ключових завдань Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року.
Організатори науково-практичного зібрання поставили за мету об’єднати погляди науковців, педагогів-практиків, студентів навколо важливого завдання, яке сьогодні стоїть перед закладами вищої педагогічної освіти, – забезпечити якісну підготовку майбутніх учителів до реалізації завдань, передбачених новим Державним стандартом; формування ключових і предметних компетентностей учнів у процесі реалізації нових навчальних програм.
Із вітальним словом до учасників вебінару звернулася заступник директора з навчальної роботи, аспірант Інституту вищої освіти НАПН України, відмінник освіти України Самборська Олена Дмитрівна. Вона наголосила, що важливою складовою формули Нової української школи є умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно. Підготовка вчителя початкових класів до впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти, нових програм і підручників вимагає комплексного наукового підходу та системної й виваженої роботи в умовах динамічних і кардинальних змін. І тема нинішнього вебінару покликана акцентувати увагу на цих питаннях.
До роботи у вебінарі долучився директор коледжу, кандидат педагогічних наук, відмінник освіти України Савчук Петро Нестерович; представники адміністрації коледжу: Мороз Майя Олександрівна, декан гуманітарно-педагогічного факультету, доктор педагогічних наук; Хілінська Людмила Валентинівна, директор Обласного наукового ліцею-інтернату; Маліновський Юрій Леонідович, директор фахового коледжу передвищої освіти; Марчук Світлана Віталіївна, завідувач практик Барського гуманітарно-педагогічного коледжу імені Михайла Грушевського; Шандрук Сергій Миколайович, завідувач кафедри соціально-економічних дисциплін, кандидат наук з державного управління; Белецька Надія Григорівна, завідувач кафедри мистецьких дисциплін, кандидат економічних наук; Федорчук Наталія Анатоліївна, завідувач кафедри педагогіки, психології та фахових методик, кандидат педагогічних наук; Слободянюк Ірина Юріївна, кандидат педагогічних наук, викладач циклової комісії фізико-математичних дисциплін.
До обміну досвідом та пізнання нового були запрошені науковці, учителі-практики і студенти гуманітарно-педагогічного факультету.
Роботу вебінару розпочав Левченко Олег Васильович, кандидат наук з державного управління МВА, експерт з місцевого економічного розвитку громадської організації «Подільська агенція регіонального розвитку», який виступив із доповіддю «Реформа децентралізації і майбутнє школи».
Зміст та особливості технології впровадження проєктної діяльності у формуванні читацької компетентності молодших школярів розкрила Лапшина Ірина Миколаївна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти, професор Вінницького державного педагогічного університету імені М. Коцюбинського.
Учасники вебінару мали можливість ближче познайомитися з Романяк Ларисою Григорівною, заступником директора з навчально-виховної роботи Барського ліцею №2 Барської міської ради Вінницької області, учителем-методистом, регіональним тренером з упровадження Державного стандарту початкової освіти, яка детально розкрила нові підходи до навчання в Новій українській школі.
Досвідом використання інноваційних технологій в умовах НУШ поділилася Ковтун Галина Петрівна, учитель початкових класів Зарванецької гімназії Якушинецької сільської ради Вінницької області, учитель вищої категорії.
Осадчук Наталія Василівна, учитель початкових класів Приватної дитиноцентрованої школи «ХАБ СКУЛ» (м. Вінниця), виступила з доповіддю «Емоційний інтелект. Практики уважності в освітньому процесі».
Проблему наступності у фізичному вихованні підростаючого покоління у своєму виступі розкрила Барсегян Діана Левонівна, організатор фізичного виховання закладу дошкільної освіти №1 «Берізка» Барської міської ради Вінницької області.
Модель інклюзивного навчання нашого регіону учасникам науково-практичного зібрання представила Береза Ірина Ігорівна, директор комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр Барської районної ради Вінницької області». А Марущак Тетяна Леонідівна, переможниця соціального проєкту «Жінка Вінниччини 2021» у номінації «Державна служба», окреслила основні аспекти роботи Барського міського центру соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями «Еверест».
Директор коледжу, кандидат педагогічних наук Савчук Петро Нестерович, підводячи підсумки роботи вебінару, підкреслив актуальність теми, яка обговорювалася впродож трьохгодинної роботи, наголосив на важливості професійного та особистісного зростання вчителя, щиро подякував учасникам вебінару за плідну роботу та побажав міцного здоров’я, нових ідей і творчих професійних звершень.
Учасники Міжрегіонального вебінару «Нова українська школа: упевнений поступ освітньої реформи», робота якого транслювалася у відеохостингу YouTube (на каналі БГПК) (https://cutt.ly/KxmvPKz), дійшли висновку, що реформування початкової освіти в контексті Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» вимагає переосмислення концептуальних філософських та науково-методологічних засад підготовки майбутніх учителів початкової школи. І саме в цьому напрямку будуть здійснюватися наукові пошуки та педагогічна творчість викладацького і студентського колективів Комунального закладу вищої освіти «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського».
Наталія Федорчук,
завідувач кафедри педагогіки, психології та фахових методик
Comments