Тиждень кодування ЄС – це щорічна ініціатива, що об’єднує 40 країн Європи, мільйони здобувачів освіти, викладачів, батьків, ентузіастів цифрових технологій з усього світу з метою популяризації навичок програмування та розвитку інтересу до технологій серед молоді. У 2024 році організатором Тижня кодування ЄС в Україні виступає Junior Achievement Ukraine, яка є національним хабом проєкту.
Цьогоріч до цієї масштабної події долучився і наш коледж. У межах заходу було організовано ряд майстеркласів, тренінгів та інтерактивних завдань, щоб надихнути молодь опановувати ІТ, цифрові навички та робити перші кроки в програмуванні.
22 жовтня голова циклової комісії спеціальності «Журналістика» викладач філологічних дисциплін Тетяна Михайлівна ЛЕБЕДИНСЬКА провела тренінг на тему «Розвінчування міфів на TikTok» для студентів 31-Ж групи. У ході заняття було обговорено популярність TikTok як платформи для поширення інформації, визначено ролі соціальних мереж у формуванні думок і розповсюдженні фейків, розглянуто популярні міфи та небезпечні тренди, які поширюються у TikTok. Практичною частиною тренінгу стало створення освітнього відео, у якому розвінчується один із міфів та надано поради, які допоможуть користувачам TikTok критично оцінювати контент. Створений медіапродукт можна переглянути на офіційній TikTok-сторінці групи: https://vm.tiktok.com/ZMhmjPCNR/. Детальніше про захід читайте тут.
Цього ж дня викладач природничих дисциплін Володимир Володимирович НОВАК провів для студентів 21-Д групи майстерклас на тему «Цифровий менеджмент проєкту», у якому ґрунтовно пояснив суть і значення цифрового менеджменту проєктів й акцентував увагу на актуальних тенденціях у цій сфері. Учасники майстеркласу детально проаналізували основні інструменти управління, їх функціонал, переваги та можливі недоліки. Особлива увага була приділена вивченню можливостей хмарних сервісів для реалізації проєктів, формуванню та вдосконаленню практичних навичок використання сучасних інструментів і сервісів для ефективного створення й управління проєктами.
23 жовтня студенти 1-БШ(4) групи разом із викладачем математики, інформатики доктором філософії Юлією Петрівною БІЛИК доєдналися до челенджу. У межах заходу з основ програмування на тему «Автоматизація процесів» студенти обрали повсякденне завдання, яке є рутинним і потребує автоматизації, та реалізували його в середовищі програмування. Здобувачі освіти створили календарний планувальник для організації справ, систему нагадувань про важливі події, калькулятори для простих обчислень та проєкт для вивчення правил дорожнього руху, а також представили алгоритми вказаних завдань, продемонстрували роботу програм та обґрунтували її функціональність і можливості.
У межах цього ж дня відбувся ще один захід, присвячений темі аудиту безпеки облікових записів у соціальних мережах та онлайн-сервісах, модератором якого став викладач математики і інформатики Роман Миколайович ГАНЖА. Під час заняття студенти І-ІІ курсів та учні Обласного наукового ліцею ознайомилися з ключовими аспектами безпеки в соціальних мережах і месенджерах, обговорили загрози, що можуть виникати в Facebook, Instagram, Telegram, TikTok та методи їх уникнення. Після теоретичної частини учасники працювали в групах: використовуючи чек-листи безпеки, аналізували рівень захищеності своїх акаунтів у популярних соціальних мережах та месенджерах. Завдяки цій практиці кожна група розробила і презентувала конкретні рішення для покращення безпеки.
Фінальною частиною стало інтерактивне тест-змагання на платформі Kahoot, де учасники закріпили отримані знання та конкурували за найкращі результати.
24 жовтня викладач філологічних дисциплін Оксана Миколаївна МЕЛЬНИК провела захопливе заняття для студентів 31-Ж групи на тему «Професійна комунікація в онлайн-середовищі».
У теоретичній частині заняття Оксана Миколаївна розкрила важливість навичок комунікації в сучасному інформаційному суспільстві, акцентуючи увагу на гнучкості, медіаграмотності та етикеті в онлайн-спілкуванні, надала рекомендації щодо ведення відеоконференцій і модерації.
Практична частина заняття стала справжньою родзинкою, адже студенти взяли участь у діловій грі «Засідання редакторської колегії газети «Журналіст». Вони організували онлайн-засідання, обравши тему, створивши порядок денний і вибравши платформу для відеоконференції. Здобувачі освіти продемонстрували відмінну командну роботу, успішно модеруючи зустріч відповідно до запланованого порядку денного. Наприкінці заняття було реалізовано роботу в групах над створенням «хмари слів» і «карти знань», що відобразило їхнє глибоке розуміння теми.
25 жовтня викладач соціально-економічних дисциплін, кандидат економічних наук, заступник директора з гуманітарної освіти та виховної роботи Надія Григорівна БЛІДЧЕНКО організувала заняття для студентів на тему «Стартап-ідея: від задуму – до презентації». Основний акцент було зроблено на розвиткові важливих навичок, зокрема таких, як креативне мислення, цифрова грамотність, аналіз ринку та цільової аудиторії, а також на публічних виступах. Студенти мали можливість вивчити способи виявлення ідей для власних стартапів і розглянути алгоритми їхньої реалізації. У процесі навчання студентська молодь досліджувала прийоми перетворення ідей на реальні бізнес-проєкти, шукала джерела доходу для стартапів і визначала ефективні маркетингові стратегії.
Детальніше про захід читайте тут.
На завершення серії заходів усі учасники та організатори отримали іменні сертифікати, які підтверджують їхні нові знання та навички. Це стало символом їхнього старання та успіхів, а також важливим кроком до опанування новітніх технологій, розвитку власних творчих здібностей та майбутнього в цифровому світі.
Тиждень кодування ЄС – це чудова можливість для всіх, незалежно від віку та досвіду, зробити перші кроки в захопливий світ цифрових технологій. Ми вдячні всім, хто приєднався до заходів і допоміг зробити цю подію незабутньою!
Ірина СЛОБОДЯНЮК,
кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри
інформаційно-цифрових технологій та природничих дисциплін
Commenti